2012-11-15

Eerste relatiekaart van Floris Guntenaar, 1988




De eerste relatiekaart die Kindernet rondstuurde was deze door Floris Guntenaar ontworpen uitvouwkaart. Ik kende Floris van de oprichtingsdagen van Cinekid waar hij de initiator van was en waar ik een groot deel van de (voorlopige) inhoudelijke plannen voor ontwikkelde. Zodoende kon ik hem gemakkelijk benaderen voor het kindernet designwerk.
Grappig te zien dat we in die allereerste dagen nog nie
t beschikten over een eigen logo of mascotte en dus gebruik maakten van Alfred J. Kwak, het toen net als animatieserie in produktie zijnde eendje van Herman van Veen. De serie werd gemaakt door Kindernets oprichter/aandeelhouder Dennis Livson van Telecable Benelux BV. Vandaar dat we het gemakkelijk konden krijgen. Het motto 'voor net uit bed' was, dacht ik, een van de eerste door mij verzonnen publiciteitsuitingen.
Leuk ook te zien hoe Floris de kaart helemaal in stijl ontwierp met de (ook door hem bedachte) trapleaders die vanaf het begin tussen de KN programma's vertoond werden.
Alfred werd overigens al spoedig vervangen door de eigenlijke kindernet mascotte, de hond Kinno. Daarover elders meer.

No comments: