2012-12-27

920104 continuity break 5



920104 CONTINUITY BREAK 5

De vijfde break van 4 januari 1992 (09.00 uur) waarin behalve een intro van de navolgende Bassie en Adriaan aflevering en een mooie blokkendoos trailer voor de kleintjes ook een filler filmpje met twee poppen. Ik weet het niet meer hoe de serie heet en er wordt helaas ook geen titel bij gegeven.. De soundtrack vertoont weer kuren: er staat een tweede voice over op in het spaans... 

Overigens is de 'echte' stem niet van Leontien Ceulemans hier maar van een jongeman. Ik zou me kunnen vergissen maar ik denk dat het de stem is van Gert-Jan van den Ende, beter bekend als Bobby uit 'Ernst, Bobby en de rest'. Hij werkte indertijd voor de programma afdeling van kindernet.

Verder natuurlijk de live presentatie van Bassie en Adriaan zelf die hier een agenda van leuke vakantie activiteiten uit die kerstvakantie brengen (een voorloper eigenlijk van het vlak daarna startende continuity item 'kindernet informatief'). 

Curieus is daarin een volledige trailer van een jeugdfilm. Was dat verkapte reclame waar we voor betaald kregen? Daartegen pleit dat er geen theater wordt genoemd waar de film te zien is. Maar waarom dan die trailer in zijn geheel laten zien? 
Ik kom er niet uit...

2 comments:

Anonymous said...

De vijfde break van 4 januari 1992 (09.00 uur) waarin behalve een intro van de navolgende Bassie en Adriaan aflevering en een mooie blokkendoos trailer voor de kleintjes ook een filler filmpje met twee poppen. Ik weet het niet meer hoe de serie heet en er wordt helaas ook geen titel bij gegeven.

Op de blogpost met programma aankoop zie ik een kort programma Hairy & Furry staan, zou dat dit zijn? Ik herinner me het nog goed van vroeger! :-)

Akela said...

Mijn zus en ik vonden die serie met de twee poppen allebei vreselijk! Soms gingen we zelfs even iets anders doen als dat voorbij kwam. Toch grappig om dit terug te zien. Dit is echt zoiets obscuurs dat je via Google waarschijnlijk niet meer terugvindt.

Dus bedankt!