2012-12-21

Kindernet Club


voorkant 1e kindernet clubkrant


KINDERNET CLUB

Eind 1991 begonnen we voorzichtig te denken over een Kindernet Club als  marketing instrument om de kijkertjes nog meer en op andere manieren aan ons te binden. Een jaar later, eind 1992, hadden we het plan rond en begonnen we daadwerkelijk. We brachten er een driemaandelijks ' magazine voor in omloop, begonnen voorzichtig met wat merchandising artikelen en organiseerden speciale club events.

Precieze cijfers heb ik niet meer maar de club was snel redelijk succesvol, een teken dat ons publiek zich voor een groot deel echt thuis bij kindernet voelde en de kans aangreep om er ' echt bij te horen'.  Natuurlijk hielp het geweldig dat we in de continuity van de uitzending ruim de gelegenheid aangrepen om de Club te promoten!


Clubactiviteiten die ik me herinner: een kinder concours hippique in arnhem binnen het kader van eenvolwassen sportnet event, de Kindernet Knuffeldag in duinrell, ... Meer daarover in de post 'special events'.


Overigens: er wordt in bijgevoegd eerste clubblad geschreven over het groots te vieren komende vijfde verjaarsfeest van kindernet maar dat zou niet doorgaan; de overname door nieuwe aandeelhouders en daarmee het vertrek van het zittende management staken daar een stokje voor... 

Andere onderwerpen in dat eerste blad als 'kindernet teletekst' en het nieuwe continuity programma 'kindernet info' komen apart ook nog aan de orde. 

Meer dan drie nummers van het clubblad heb ik niet meegemaakt en ik betwijfel of ik aan de laatste nog heb bijgedragen maar het was een goed idee en het succes ervan was tastbaar. Ik ben wel benieuwd hoe het met de club verder is gegaan...


achterkant

No comments: