2013-02-25

Archief



ARCHIEF

We lopen naar het einde toe, over een paar dagen is het 1 maart en moet dit blog min of meer 'af' zijn. Tis mooi geweest en ik heb mijn kruit zo langzamerhand ook wel verschoten. Wie weet voeg ik in de toekomst nog wel eens wat toe als er nieuws te melden is maar na 1 maart gaat de regelmaat van het posten er zowiezo uit.

Waar haalde ik het allemaal vandaan? Niet uit mijn hoofd alleen, dat blijkt zo lek als een zeefje.Maar op zolder stond al jaren een ongeopende doos met kindernet archiefspullen. In 1993 ingepakt, weggezet, nooit meer ingekeken. Wel altijd met de ene verhuizing na de andere (twee keer dus) met me meegesleept en weer op een nieuwe zolder neergezet.

En nu dan eindelijk eens geopend. Doorgekeken. Gelezen. Uitgezocht. Opnieuw gelezen. Meestal met pret en goede herinneringen, soms met pijn in het hart. Dat laatste natuurlijk eigenlijk alleen bij het doornemen van de processtukken bij mijn ontslag (lees 'het einde van the early days 1, 2 en 3'). Ik werd potjandorie weer pissig...!

Wat ook hielp waren mijn agenda's uit die jaren. Halverwege het schrijven van dit blog realiseerde ik me dat ik die nog in een andere doos moest hebben. Ik haalde er namen, adressen, data, volgorde van gebeurtenissen etc. uit. Wat was ik veel vergeten!

Op de foto hierboven een deeltje van die archiefdoos op mijn bed uitgespreid. Veel ervan heeft voor dit blog als illustratiemateriaal gediend. En hieronder de bewuste agenda's: zie die van 1987, aan het eind waarvan ik bij kindernet in dienst kwam. Toen had ik nog maar een kleintje nodig. Zie de agenda's uit de jaren erna. Vaak had ik nog niet genoeg ruimte...


No comments: