2012-11-26

Bromtol 1





BROMTOL 1

Bromtol was een van onze programma´s voor de kleuters en wel de oudste. Later kwamen daarbij Drie-in-de-pan en de Blokkendoos We stelden Bromtol samen uit meestal 4 of 5 filmpjes die we overal vandaan haalden. Een dezer dagen zal ik eens een lijst van al het bromtolmateriaal uit de eerste jaren uploaden. 

Het begon altijd met TikTak van de BRT, zelf een geweldig leuk magazine voor de allerkleinsten. An Ploegaerts, de BRT manager kinderprogramma´s was een goede vriendin van Treesje te Nuyl, dus dat contact was gauw gelegd. Overigens had voor het bestaan van kindernet ook het vroegtijdig gesneuvelde Europa TV (EBU initiatief van o.a. Klaas-Jan Hindriks) tiktak al met succes herhaald.



Het was altijd een feest om het programma samen te stellen. Niet in het minst omdat, zeker in het begin, mijn eigen dochter precies hoorde tot de doelgroep. Ik probeerde dan ook nogal eens een programmaatje thuis uit voor ik tot aankoop overging. Zelfs nu, 25 jaar later, noemt ze zich soms nog met enige trots de voormalige `pre-uittester van kindernet`...

1 comment:

Esther said...

Bedankt voor deze blog over Kindernet! Leuk om terug te lezen.
Heb je toevallig materiaal van Blokkendoos en Bromtol? Ik ben op zoek naar jeugdherinneringen, daar was Kindernet er zekerweten één van.