2013-01-22

Onverwachte vondsten





 ONVERWACHTE VONDSTEN

Dat het schrijven van dit jubileumblog tot onverwachte herinneringen en vondsten van derden kan leiden bewijst wel dit verhaal. 

Op facebook hervond ik al enige tijd geleden een oude kennis, nog uit mijn Melkweg verleden (1978-1983), toenmalig ontwerpster en tegenwoordig Amsterdams galeriehoudster Wies Willemsen. 

Voor het blog neusde ik een maandje geleden in mijn  oude agenda's en wie schetst mijn verbazing toen uit een ervan plotseling een kerstkaartje van haar viel, nog keurig met envelope, in een vorm die enorm veel leek op (en naar ik dacht ook afgeleid was van) de oorspronkelijke relatiekaart met traplogo (zie blogpost "eerste relatiekaart van Floris Guntenaar, 1988"). 



Navraag bij Wies wees uit dat ze Floris' kaart helemaal niet kende en bij toeval op bijna hetzelfde ontwerp was gekomen. Maar tijdens dat facebook 'gesprek' herinnerde ze zich plotseling nog iets anders: wist ik nog dat ze ooit voor kindernet een programma decor had ontworpen? Nou, dat wist ik echt niet meer en Wies bood aan de schoenendoos waar ze het ontwerp al die jaren in had bewaard eens op zolder te gaan zoeken. Ze vond het, zette het zo goed en kwaad als mogelijk weer in elkaar en maakte bovenstaande foto. 

Ik herinnerde me het geval nog steeds niet echt maar de set zag eruit als een mogelijke presentatie set. En dat zou wel kunnen kloppen want we waren, wat productie betreft, altijd alleen bezig met 'live presentatie' opties. Wies herinnerde zich dat ik het concept had afgewezen maar ik denk dat het gewoon weer een geval was van 'geen geld beschikbaar' om het plan uit te voeren... 

Grappig, nietwaar?


No comments: